Kreativno razmišljanje (eng. design thinking, DT) je pristup rješavanja problema u čijem je središtu djelovanje, stvaranje i testiranje. U upravljanju prostornim razvojem nužno je osvijestiti ulogu svih dionika i njihove odgovornosti kao i značaj prostora kao temeljnog resursa u svim izazovima s kojima se suočavamo. Kreativno razmišljanje omogućava i potencira uključivanje ljudskog kao i prostornog faktora na
način na koji se proces urbanističkog planiranja operacionalizira. Kolegij predstavlja koncept kreativnog razmišljanja općenito, a posebno u odnosu na urbanizam, ali i arhitekturu i dizajn, uključujući osnovne ključne korake, tijek rada, procese i set alata potrebnih za uključivanje DT-a u urbanističku, arhitektonsku i dizajnersku praksu. Kolegij je s obzirom na svoju osobitost merituma DT-a postavljen u obliku između teorijskih predavanja i radionice (forma seminarske nastave). Kombinacija teorije i ''tehničkih'' vještina pruža studentima konceptualno razumijevanje, a istovremeno i praktično iskustvo. Studenti će kroz praktični rad naučiti kako koristiti iskustvo kreativnog razmišljanja (eng. design thinking, DT) i kako procijeniti kada i kako takav način razmišljanja odgovara kontekstu planiranja, te u konačnici doprinosi boljem konačnom rezultatu projekta.
Cilj
Cilj je kolegija da student stekne znanja i sposobnosti samostalnog analiziranja i vrednovanja antropogenih i biomorfnih prostora, te da može odgovorno i stručno te kompetentno planirati smjernice razvoja istog. Nakon što uspješno savlada kolegij student će moći: - primijeniti kreativne urbanističko-arhitektonske metode prostorne analize u kontekstu razvoja i promjena prostora; - prikazati analizu prostornog razvoja i promjene istraživanog prostora; - identificirati čimbenike identiteta prostora važnih za utvrđivanje kriterija za suvremene zahvate uvažavajući kontekstualnost prostora (povijesne i prirodne jedinstvenosti) te prostorno-plansku dokumentaciju; - planirati integrirano prostorno-programsko rješenje za suvremene zahvate prostornih transformacija Studenti usvajaju analitičke metode i znanja kreativnog razmišljanja u svrhu kvalitetnijeg vrednovanja i kvalitativnog preoblikovanja prostora.