Planiranje, programiranje i projektiranje odgojno-obrazovnih ustanova: dječjih jaslica, vrtića i osnovnih škola.
Predmet kolegija su zgrade i prostori namijenjeni predškolskom odgoju te odgoju i obrazovanju u osnovnoj školi. Uvodno se razmatraju pedagoški sustavi predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja u svijetu i u nas. Analiziraju se elementi planiranja, programiranja, projektiranja i opreme ustanova
za predškolski odgoj i osnovne škole. Obrađuju se prostorno-funkcionalna obilježja prostornih sklopova dječjih jaslica i vrtića, prostora namijenjenih djeci, koordinaciji nastave i gospodarstvu. Posebno se ističu elementi organiziranja i oblikovanja vanjskih prostora. Prikazuju se primjeri izgradnje u svijetu i u nas. Djeca u jaslicama, vrtićima i školama stječu svoja prva prostorna iskustva u snalaženju i korištenju javnih prostora, te uređenju individualnog kutka za igru i stvaralački rad. Upravo te spoznaje određuju uvjete organiziranja i oblikovanja prostora u dječjem vrtiću i osnovnoj školi. Škola se analizira od cjeline preko prostorno funkcionalnih sklopova do elementarnog školskog prostora – učionice. Utvrđuju se prostorno-funkcionalni uvjeti međusobne dispozicije prostornih sklopova za razrednu nastavu, predmetnu nastavu, koordinaciju rada, gospodarstvo, te dvorane za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Analiziraju se pedagoški i prostorni normativi za dimenzioniranje, organizaciju i oblikovanje učionice, te elementi tehničko-higijenskih uvjeta: osvjetljenja, grijanja, provjetravanja, akustike i rasvjete. S obzirom na prostornu organizaciju ili komunikacijske sustave, prikazuju se tipovi izgradnje osnovnih škola u svijetu i u nas.