Specifični korpus znanja i umijeća iz područja stvaranja radnih prostora, uredskih i upravnih zgrada, te trgovačkih, odnosno višenamjenskih zgrada i centara.
Društveni, gospodarski, znanstveni i tehnologijski čimbenici i njihov utjecaj na organizaciju i oblikovanje radnoga prostora u upravnim i administrativnim zgradama, industrijskim zgradama i kompleksima, robnim kućama, trgovačkim i višenamjenskim centrima.
Analiza radnoga mjesta i radnog prostora u pojedinim radnim procesima. Zadovoljavanje vizualne, estetske komponente sa složenim fizikalnim uvjetima u oblikovanju čovjekovoga okruženja u radnom ambijentu i na radnom mjestu. Definiranje prostornoga programa. Odgovornost i djelovanje arhitekta u programiranju, planiranju i projektiranju zgrada za rad i trgovinu. Prostornoorganizacijski i konstruktivni čimbenici. Znanstvenotehnički, gospodarski i antroposocijalni čimbenici. Modularno strukturiranje prostora i arhitektonski oblikovni obrasci. Normativi minimalnih vrijednosti i uvjeta u projektiranju ćelijskih i velikih radnih prostora. Organizacijsko raščlanjivanje uredskih površina. Suvremene tendencije u planiranju i projektiranju uredskih zgrada.
Trgovački prostori (robne kuće, trgovački i opskrbni centri, specijalizirane trgovine, supermarketi i tržnice) i odnos s ostalim namjenama u multifunkcionalnim centrima. Razvitak trgovanja i utjecaj na strukturiranje prodajnoga prostora. Funkcionalni prostorni programi i suvremene sheme koncipiranja prodajnog prostora. Atmosfera kupovanja, stimulacija i kumulacija atraktivnosti. Sustavi prodaje. Odnos tijekova roba i kupaca i prostornonamjenska raščlamba trgovačkih prostora.
Dobivene informacije na predavanju student primjenjuje tijekom projektiranja u VI. Semestru te prema izboru u predmetu Projektni studio VI., rješava odgovarajući arhitektonski zadatak (uredska zgrada, robna kuća, trgovački centar, višenamjenska zgrada, urbani višenamjenski ansambl itd.)