Turopolje
Mentorica: Lea Petrović KrajnikAutor: Dorotea OriškovićAkademska godina: 2024.
Katedra za urbanizam, prostorno planiranje i pejsažnu arhitekturuKabinet za prostorno planiranjeRadionica 3 - Prostorno planiranje
Vizija prostornog razvoja zasniva se na sintezi četiri analizirana scenarija čiji je naglasak na razvoju turizma različitih tipova; kulturni, sportsko-rekreacijski, seoski i poslovni. Uspostavljeni su novi sadržaji i nova žarišta navedenih turističkih tipova. Kulturno-povijesna baština umrežuje se u sustav kulturnih atrakcija koje su međusobno povezane eko autobusnim linijama (električni autobusi). Namjera je uspostaviti kvalitetnu mrežu prikladnu jednodnevnim i dvodnevnim izletima. Osim autobusnim linijama, pojedine atrakcije povezane su i biciklističkim stazama koje su aktivirane u sklopu sportsko-rekreacijskog turizma. Formirane su nove pejzažne biciklističke staze. Biciklističke rute isprepliću se sa zonama rančeva i OPG-ova koji se aktiviraju uslijed komasacije usitnjenih poljoprivrednih površina na području Turopolja. OPG-ovi proizvode vlastite proizvode te ih prodaju u sklopu seoskog turizma i preko pop-up suvenirnica smještenih uz veće kulturno-povijesne atrakcije. Uz to, prisutnost međunarodne zračne luke Franjo Tuđman otvara mogućnost poslovnog turizma stoga se u njegovoj neposrednoj blizini formiraju hotelski kompleksi s pripadajućim kongresnim dvoranama. Oni se nalaze na potezu gradova Velika Gorica i Zagreb. Kao alternativa gradskog gužvi i vrevi, uz hotele osnovani su i klasteri remote working hubova koji bivaju smješteni u prirodi. Javna prometna infrastruktura se unaprjeđuje te se formiraju nova autobusna stajališta kako bi se smanjilo korištenje osobnih automobila. Promovira se korištenje alternativnih vrsta prijevoza poput bicikla ili električnih romobila. Sukladno tome, postojeću infrastrukturu potrebno je poboljšati, odnosno provesti nogostup i biciklističku traku na mjestima gdje trenutno nisu dostupni.
Ključne riječi: Turopolje, strategija, turizam, scenarij
Ključne riječi: Turopolje, strategija, turizam, scenarij